samedi 6 décembre 2014

05 - Too fragile...


Jean-Michel Basquiat in 1988 by Dmitri Kasterine


In 1996, Madonna :

"He was one of the few people I was truly envious of" . "But he didn't know how good he was and he was plagued with insecurities. He used to say he was jealous of me because music is more accessible and it reached more people. He loathed the idea that art was appreciated by an elite group. When I heard that Jean-Michel had died, I was not surprised. He was too fragile for this world."

Madonna chez Basquiat, fin décembre 1982 by Stephen Torton






Le doute, doublé d'une certitude contraire, engendre bien des fêlures. Quand bien même je parviendrais à détourner le charme, l'autre -- toujours -- m'anéantit. A ses pieds, le monde s'écroule, me fige en plein désarroi. Qu'y puis-je si je me lamente ? Qui ne m'a pas appris à poursuivre mes chemins ? Pourquoi percevoir l'altérité toujours plus valorisante que l'identité ? Basquiat enviait la musique ? Moi, les optimistes. Ceux-là qui avancent. Pétris de certitudes. Malgré tout. Si forts. Puissants. 
Sans un regard aux fragiles, cruels.





Aucun commentaire: